Hem
/
Nyheter & Blogg
/
Vi välkomnar vår "nya" Marknadskoordinator!

Vi välkomnar vår "nya" Marknadskoordinator!

2019-10-03
Vi har under de senaste åren expanderat och haft nöjet att utöka vår familj av whyare. I samband med att vi växer blir det allt viktigare hur vi kommunicerar internt och externt. Därför känns det otroligt roligt med vårt senaste tillskott som marknadskoordinator, Ludvig Sjöstedt.

Erik Sonesson, VD

Hur känns det att kalla sig Whyare?

Jag tycker att det är otroligt roligt att jag får möjligheten att vara en del av Why, redan vid första mötet med Erik så fick jag känslan av ett företag som har en helt annan drivkraft än så många andra företag. Jag fick en bild av ett företag som sätter kunden först, på riktigt. Ett företag som bryr sig om sina anställda, som uppmuntrar till personlig utveckling, det kändes väldigt tryggt.

Hur känns det efter tre månader?

Det känns jättebra, det är ett härligt gäng som jag jobbar med. Även fast vi har helt olika arbetsuppgifter, erfarenheter och intressen så har vi mycket gemensamt. Why’s värderingar är det som för oss samman, vi har alla ett driv om att göra något under vardagen som gör skillnad, som har en positiv påverkan. Det jag uppskattar är verkligen det öppna klimatet som vi har här på Why, är det något man funderar över, behöver man hjälp med något så är det ingen som tvekar på att ställa upp.

Vad kommer du arbeta med?

Hitintills har jag arbetat mycket med framtagande avstrategier för vår externa kommunikation samt skapat en ny version av vår hemsida. Framöver kommer jag även arbeta med den interna kommunikation och marknadsföring.

Har du någon erfarenhet av det sen tidigare?

Jag har sedan tidigare administrerat hemsidor och skrivit artiklar, blogginlägg och copytexter, men jag har aldrig designat en hemsida. Så det var väldigt nervöst men otroligt spännande utmaning att ta sig an. Jag har fått otroligt bra stöd i framtagandet av hemsidan och fått kontinuerlig feedback. Min c-uppsats handlade om kommunikation på Linkedin och vilket sätt att kommunicera som var mest framgångsrikt. Arbetet gav oss insikter som gjort att jag nu utifrån vårt resultat kan ta fram strategier och arbetssätt för företag/personer som vill stärka sitt varumärke genom bland annat LinkedIn.

Har du några tips som du kan dela med dig?

  • Skapa/dela inte ett inlägg bara för sakens skull – Att skriva något på LinkedIn bara för att synas ska du undvika. Vill du bygga upp ett förtroende hos dina följare så måste ditt inlägg ha ett syfte som användaren kan ta till sig.
  • Ämnet styr om du ska ha bild, video eller endast text i inlägget – Beroende på vad du ska förmedla i ditt inlägg så kan något visuellt komplettera och till och med öka spridningen, i vissa fall förlorar det effekt. Om du ska dela med dig av något som du har fördjupad kunskap inom är till exempel en video ett bättre alternativ än endast text eller bild.
  • Håll inlägget kort och fokuserat på ämnet! – Börjar du sväva ut för mycket så kommer användaren att tröttna och scrolla vidare.

Hur kontaktar man dig om man vill få fler tips om LinkedIn eller kommunikation i allmänhet?

Lättaste sättet är att lägga till mig på LinkedIn och skicka ett direktmeddelande, annars kan man alltid nå mig på mailen.

Snabb bakgrund om Ludvig

Namn: Ludvig Sjöstedt

Ålder: 27

Bakgrund: Har arbetat sju år inom telekommunikationsbranschen som bland annat supportmedarbetare och företagsrådgivare. Ludvig har framförallt arbetat med små till medelstora företag med syfte att hjälpa varje kund att hitta bästa lösningen för just dem. Hans inriktning är mot intern-/extern kommunikation, varumärkesutveckling och han är en naturlig omvärldsbevakare. Ludvig har sedan våren 2019 en kandidatexamen med huvudområdet medie- och kommunikationsvetenskap.

Intressen & Fritid: På fritiden tycker jag om att resa, helst till familjens lägenhet i Marbella. Annars tycker jag om att umgås med vänner över en bit mat, god dryck och härlig musik. Familjen är också väldigt viktig för mig.

Kontaktuppgifter

E-postadress: ludvig.sjostedt@why.se

Telefon: 076-138 72 13

LinkedIn

Om Why

På Why ser vi inte kunder som uppdrag eller kundcase, vi ser det som ett samarbete. Det är ett sätt att hjälpa människor, genom att utveckla de verksamheter vi samarbetar med ser vi till att de kan fokusera på deras kärnverksamhet. Why är ett företag som är lokaliserat i Sundsvall, vi är idag 18 anställda och vi växer så det knakar! Vi samarbetar med organisationer inom både den privata och offentliga sektorn, vi ser att allt fler organisationer får upp ögonen för vad IT innebär för deras verksamhet och vilka möjligheter som finns. Det tycker vi är super roligt! Vi ser även att det är mycket som kommer hända i framtiden och möjligheterna för utveckling är oändlig, även för alla whyare.

Låt din organisation växa.
Idag är dagen då du slutar oroa dig för IT-problem
Ta nästa kliv